وبلاگ

سیکل فرایند ماشین آلات تزریق پلاستیک

سیکل فرایند ماشین آلات تزریق پلاستیک

عنواین مهم مقاله

به کار بردن قطعات ریز و درشت پلاستیکی روز به روز در دنیا افزایش پیدا می کند.  به عبارت دیگر پلاستیک نقش مهمی در وسایل مورد استفاده انسان ها دارد و ما به هر وسیله ای که نگاه می کنیم، حداقل دو یا بیش تر قطعه پلاستیکی را در آن مشاهده می نماییم.‌ حتی بسیار از وسایل مورد استفاده ما نیز به طور کامل از پلاستیک ساخته شده اند. ما در این مقاله قصد داریم سیکل  ماشین آلات  تزریق پلاستیک را به صورت کامل و جامع برای شما شرح دهیم‌.

همان طور که در مطالب قبلی گفته شد، امروزه تمامی محصولات پلاستیکی به وسیله دستگاه تزریق پلاستیک تولید می شوند. به همین خاطر خرید و فروش ماشین آلات تزریق پلاستیک در میلان کالا اهمیت ویژه ای داشته و به صورت مداوم افزایش پیدا کرده است. حتی خرید دستگاه تزریق پلاستیک می تواند برای افراد یکی از راه های کسب درآمد باشد. این دستگاه ها دارای انواع مختلفی بوده که هرکدام برای تولید محصولات خاصی مورد استفاده قرار می‌ گیرند که می توان از جمله آن به دستگاه تزریق پلاستیک خانگی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا تاریخچه دستگاه تزریق پلاستیک را برای شرح داده و سپس به سیکل فرایند ماشین آلات تزریق پلاستیک بپردازیم.

در واقع حدود ۱۰۰ سال است که پلاستیک ها مورد استفاده قرار گرفته و از طول عمر آن ها گذشته است؛ تا ۷۰ سال پیش افراد زیادی از صنایع پلاستیک اطلاع چندانی نداشتند اما امروزه خرید و فروش ماشین آلات تزریق پلاستیک و استفاده از این دستگاه ها در دنیا بسیار گسترده شده است. یکی از ابتدایی مواد پلاستیکی که از طبیعت به دست می‌ آید، ماده سلولز است. یکی دیگر از مواد پلاستیکی موادی به اسم کائوچو است که از صمغ درخت به است آمده و برای تولید قطعات پلاستیکی استفاده می شد. در سال ۱۹۰۹ میلادی نیز فردی با نام بی کلند تولید ماده های پلاستیکی را از راه شیمی آغاز کرد که این نوع ماده پلاستیکی به نام خود این فرد معروف شد. 

تاریخچه دستگاه تزریق پلاستیک چیست؟

بعد ها مواد پلاستیکی دیگر که برای تولید قطعات پلاستیکی مناسب بود توسط افراد مختلفی کشف شد و در کارخانه ها مورد استفاده قرار گرفت. امروزه با استفاده از ماشین آلات تزریق پلاستیک تمام الکتریک به جای دستگاه تزریق هیدرولیکی، رقابت روز به روز افزایش پیدا می کند. اغلب شرکت های تولید کننده قطعه های پلاستیکی به دلیل این صرفه جویی تا حد بسیار زیادی در انرژی و همچنین تکرار پذیری این دستگاه ها، مدل تمام الکتریکی تزریق پلاستیک را بیش تر نسبت به مدل هیدرولیکی مورد استفاده قرار می دهند. با وجود این که قیمت ماشین آلات تزریق پلاستیک الکتریکی نسبت به هیدرولیکی بیش تر است، اما فروش این دستگاه بسیار بالا می باشد. در واقع پیش بینی این است که در آینده ای نه چندان دور خرید و فروش ماشین آلات تزریق پلاستیک هیدرولیکی به صفر می رسد. در ادامه سیکل فرایند ماشین الان تزریق پلاستیک را به طور کامل برای شما شرح می دهیم.

سیکل فرایند ماشین آلات تزریق پلاستیک

سیکل فرایند تولید دستگاه های تزریق پلاستیک در کم ترین زمان انجام می شود. مراحل تولید قطعات پلاستیکی به روش تزریق به شرح زیر است:

  • قبل از این که مواد پلاستیکی به داخل قالب تزریق شوند، بایستی در ابتدا دو نیمه های قالب تزریق به وسیله یک گیره به یک دیگر متصل شوند. این در حالیست که فقط یکی از نیمه های قالب می توانند حرکت کنند و نیمه دیگر باید ثابت بماند.
  • ماده پلاستیکی که به طور معمول به شکل خام و تکه ای است، وارد دستگاه شده و به سوی قالب حرکت می کند. مواد اولیه پلاستیک که به صورت خام هستند براثر حرارت ذوب شده و قالب را پر می کنند.
  • پس از پر شدن قالب در سیکل فرایند ماشین آلات تزریق پلاستیک، دمای مواد خیلی سریع پایین آمده و خنک می شوند. زمانی که مواد پلاستیکی شروع به خنک شدن می کند، دقیقا به شکل قالب تزریق پلاستیک مورد نظر در می آید. قالب تزریق پلاستیک بایستی تا زمانی که مواد کاملا خنک و خشک نشده اند‌، ثابت و بدون حرکت باقی بماند.
  • بعد از این که قطعه به طور کامل خنک شده و فرم گرفت،  توسط مکانیزم خاصی قطعه بیرون انداخته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید